a

čtvrtek 8. srpna 2013

Hudba: Nová deska Guns N' Roses možná vyjde ještě v tomto století... možná

Ale předem děkují fanouškům za trpělivost, což je asi stejně ušlechtilé, jako když máte problémy s erekcí, ale předem dívčinu upozorníte, že pokud bude opravdu trpělivá, možná se po týdnu soustavných pokusů o soulož dočká jedné kapky. Nadšení v místnosti bude doslova nepopsatelné...


Jenom upozorním, že zatím poslední řadovku "Chinese Democracy", která se stihla mezitím stát etalonem neustálého odkládání a nesplněných očekávání, Guns N' Roses odkládali dlouhých 15 (!!) let, než ji v roce 2008 skutečně vydali. Ono by to až tak nebolelo, kdyby Axl Rose neměl potřebu každý půl rok vytrubovat do světa troufalá prohlášení o tom, jak je deska na světě, aby je pak bezradný management musel o pár let později dementovat. Málokoho tak asi dnes už překvapí, že nejnovější status na ofiko Twitteru GNR vypadá takto:


A to jsme de facto celý minulý rok četli prohlášení obou kytaristů kapely o velkolepých plánech na novou nahrávku. Axl je ale známý akurátník, a tak musíme čekat... a čekat.. a ještě jednou čekat.

Zbývá už jenom otázka - vyjde dřív nové album Guns N' Roses nebo System Of A Down? Tak vzrušující čekání nezažijete ani na hlemýždích závodech. Yea!

středa 7. srpna 2013

Hudba: Behemoth odložili svého Satanistu na rok 2014

Polská extrémní cháska Behemoth vydá své bu-bu-bu názvem opatřené album "The Satanist" až v roce 2014. Deska byla přitom původně anoncována někdy na podzim tohoto roku. Ještě zajímavější je to, že v oficiálním prohlášení kapely není o důvodu této razantní změny ani slovo, nicméně člověk nemusí být zrovna členem Mensy České republiky, aby mu došlo, že kapela, která kvůli zdravotním problémům svého bubeníka v současnosti téměř nevystupuje (Brutal Assault je naprostou výjimkou, a pokud tam nejste, raději spáchejte rituální sebevraždu oběšením se na vlastním údu), se do vydávání nové desky příliš hnát nebude.

Ofiko booklet nové desky Behemoth

Hudba: Streamujte nový dubstepově-popový singl KoЯn

Aha, začíná to být jasné - Head se vrátil do KoЯn, aby Munky nezůstal schovaný za hromadou samplů, škvrčení a elektronického roje sám. Anebo je nový singl "Never Never" pouze odpovědí na poptávku rádií a celá deska "The Paradigm Shift" půjde jinou cestou, což však zavání mírným pocitem déjà vu, protože něco takového slýcháváme s každou další novou deskou KoЯn. Osobně mi nový singl nepřijde vyloženě špatný, jenom jsem poté, co kapela propagaci nahrávky postavila výhradně na návratu svého kytaristy, čekal něco kytarovějšího a v pozitivním slova smyslu více zpátečnického. A myslím si, že v tomto pocitu nezůstanu osamocen...

Opovaž se na mé desce hrát na kytaru! Dubstep ftw!

úterý 6. srpna 2013

Hudba: Bill Ward nehraje s Black Sabbath, protože je tlustý

A Ozzy Osbourne už je moc starý na to, aby se jakkoliv měnil jeho naturel a přestal svými prohlášeními překvapovat. Aktuálně zpochybnil tvrzení bubeníka Billa Warda, který v jednom z nedávných rozhovorů prohlásil, že za jeho absencí na současném turné Black Sabbath nestojí špatný fyzický stav, ale zákulisní tahanice o výdělky, a neváhal jej označit tlusťochem. Ozzy doslova řekl:

"Abych byl upřímný, nemyslím si, že by na to teď měl. Má strašnou nadváhu a bubeník by měl být v kondici. Už měl dva infarkty a já nehodlám být zodpovědný za jeho život."

I přesto závěrem ale Ozzy dodal, že Bill má "pořád dveře otevřené" a že to bez něj "už není ono". Hmm, možná tam v dáli opravdu někde svítí malé světýlko na konci tunelu.

Každopádně by mě zajímalo, co si o Ozzyho slovech myslí třeba takový Nick Barker...


... nebo Gene Hoglan..

pátek 2. srpna 2013

Recenze: Chimaira - Crown of Phantoms


Chimaira měla kdysi fakt našlápnuto a po deskách "Chimaira" (2005) a "Resurrection" (2007) jí kdekdo prorokoval obrovskou budoucnost, jež se měla minimálně Hetfieldových podrážek dotýkat. Že to tak nedopadlo, to je jednak věcí hudebního know-how, protože Chimaira nikdy nebyla kapelou, která by opakovaně dokázala chrlit vysokokvalitní řezivo, druhak neustálými personálními kotrmelci, jimiž se kapela zejména v posledních letech stala doslova proslulá a málem jí to stálo i samotnou existenci. Zhruba od roku 2012 jsme tak svědky naprosto nové Chimairy (nazvěme ji třeba Chimaira 2.0), v jejímž středu zůstal pouze zpěvák Mark Hunter, který se obklopil svými kamarády, převážně z poměrně známé death metalové sypačky Daath. Takto utvořený ansámbl nyní vydává své první dlouhohrající album, odpalující zcela novou etapu kariéry oblíbené zámořské formace.

Úvodem se sluší předeslat, že Chimaira 2.0 zní pořád jako Chimaira. Vokál Marka Huntera je totiž poměrně snadno rozpoznatelný, a tak ani v případě nové desky "Crown of Phantoms" nepotřebujete víc jak 10 sekund, aby vám docvaklo, koho zrovna posloucháte. Když k tomu připočtete, že ani samotný hudební podklad nedoznal zrovna revolučních proměn, což by se od kapely, která vyměnila své kompletní osazenstvo, celkem logicky dalo očekávat, budete doma už s úvodními tóny otvíráku "The Machine". Pokud se tedy chytneme teze, že Chimaira vstupuje do druhé etapy své kariéry, činí tak velmi opatrně a možná až příliš ustrašeně. Pravděpodobně šlo o záměr, jehož hlavním cílem bylo nenaštvat zbytečnými experimenty jádro skalních fanoušků, jenomže Chimaira nový impulz potřebuje jako sůl a kdy jindy by měl člověk zkoušet něco nového a nečekaného, než po totálním přerodu kapely?


Deska je velmi tvrdá, syrová a má vyvolávat pocit, že Chimaira 2.0 je ještě nasranější než její zesnulý předchůdce. Je to ale prachobyčejné tlačení na pilu, kde se nedostatek invence nahrazuje neustálými změnami tempa, na Chimairu překombinovanými kytarovými pasážemi, v nichž zaniknou veškeré nosné prvky písně, a bolestivě repetitivními výkony Huntera. To vše platí pro první polovinu desky. Jenomže...  s úderem impozantního sugestivního předělu "The Transmigration", který svým synťákově-akustickým soundem maže z paměti všechno, co jste dosud na albu slyšeli, se něco zlomí a Chimaira 2.0 začne mocně vystrkovat drápy, jež vám do hlavy ještě hlouběji zaryje skrze následující "Crown of Phantoms", rozhodně nejpovedenější skladbu celé nahrávky, která konečně naplňuje potenciál současné Chimairy a dokazuje, že se správným přístupem (Hunter konečně využívá i zpívanou polohu) můžeme od znovuzrozeného seskupení v budoucnu očekávat velké věci. A zhruba v podobném, leč o něco méně přesvědčivém, duchu už Chimaira "Crown of Phantoms" doklepe. Je pozoruhodné, jak jediná deska dokáže dvěma polovinami svého tracklistu ztělesňovat oba způsoby, jimiž lze přistoupit k reinkarnaci sebe samých.

"Crown of Phantoms" lze tak nakonec rozdělit na dva reprezentativní vzorky. Jeden ukazuje Chimairu jako někoho, kdo se chce držet toho, co umí nejlépe, a doufá, že posluchač uznale pokýve hlavou a řekne si, že všechny ty změny vlastně na kapele ani nejsou poznat, a to je fajn. Ten druhý je mnohem progresivnější, odvážnější a jako takový rozhodně efektivnější. Pokud kapela na "Crown of Phantoms" potřebovala úvodní pětici skladeb, aby si uvědomila, že její potenciál leží mnohem výš, než nám dosud stihla demonstrovat, beru její novou desku jako vcelku příjemný apetizér a ukázku možných věcí příštích.

Chimaira málem padla pod drn, dokázala se však oklepat, nabýt novou sílu a přes několik škobrtnutí vyrazit vstříc něčemu velkolepému. Jestli se zpátky na vrchol opravdu propracuje, na to nám ale bohužel odpoví až další deska. "Crown of Phantoms" bude mezitím sloužit jako výkladní skříň zmařených šancí i obrovských příslibů do budoucna.

Hodnocení: 6/10

Hudba: Serj Tankian opět sestřelil spekulace o nové desce SOAD

Je to sotva pár dní, co si všichni fanoušci System Of A Down nadělali do textilu, protože bubeník John Dolmayan těsně před koncem koncertu SOAD v Los Angeles prohlásil, že příště, až kapela ve městě andělů vystoupí, stane se tak na podporu nové řadovky. Nedošlo jim přitom, že na celou věc lze pohlížet ze dvou stran - SOAD buďto opravdu směřují do studia, nebo prostě dalších šestadvacet let nevystoupí v Los Angeles.


Zatím to vypadá, že blíže k realitě je možnost druhá.

Serj Tankian totiž veškerý entuziasmus dle svého dobrého zvyku rychle zchladil, když na adresu troufalého prohlášení parťáka z kapely řekl: "Ceníme si toho, že od nás fanoušci chtějí nové album, my ale desku nahrajeme, až to budeme cítit my, ne někdo jiný.

Není pravda, že bychom začali plánovat nahrávání nové desky. Pokud si projedete online články, rychle zjistíte, že zatím nemáme ohledně nahrávání žádné plány, protože to zabere hodně času. Rozhodně nejsem proti nahrávání další System desky, ale musí na to prostě být ta pravá chvíle."

Jo, dejte mu už všichni pokoj. Zbývá jenom 13 sólových alb a možná nastane ten správný okamžik!

Seru na vás, medituju...

čtvrtek 1. srpna 2013

Recenze: Five Finger Death Punch - The Wrong Side of Heaven and the Righteous Side of Hell, Volume 1


"Pokud jste nás měli rádi, novou desku si zamilujete. Pokud jste nás nesnášeli, rozhodně se na tom nic nezmění," pro bližší hodnocení nové desky Five Finger Death Punch snad nelze najít vhodnějších slov, než která při popisu nahrávky "The Wrong Side of Heaven and the Righteous Side of Hell, Volume 1" (první část koncepčního dvojalba) zvolili sami muzikanti. Ano, pokud považujete FFDP za rádoby macho výrobek nahrávacích společností, můžete okamžitě přestat číst. Pokud jste si tuto zábavnou výplachovku naopak oblíbili, budete se tentokrát poslechem bavít víc než kdy předtím! Kdo už nenechavě sjel dolů k hodnocení, asi poznal, ke kterému táboru posluchačů patřím já...

Ač je tato paralela možná trochu praštěná, Five Finger Death Punch mi tak trochu připomínají filmovou sérii Rychle a zběsile (lépe řečeno její poslední dva díly). Parta fitkem vycepovaných borců, testosteron kapající z každého záhybu, bezmyšlenkovitá jízda na nejvyšší rychlostní stupeň a hromada nespokojených lidí, kteří tuhle výplachovou zábavu absolutně nedokáží přežvýkat a zpracovat. Na druhou stranu ale také neméně početná skupina spokojených diváků, jež ženou tržby série do stále absurdnějších relací a během svého oblíbeného filmu s radostí odhazují mozek co nejdál, protože to v tomto případě snad ani jinak nejde.


A zhruba takoví jsou i noví Five Finger Death Punch. Vše je zde větší, bombastičtější a urvanější ze řetězu, což je důvodem, proč bude toto CD ještě silněji polarizovat vztah dvou nesmiřitelných táborů posluchačů k finálnímu produktu. Vezměte si zkrátka jakoukoliv z dosavadních řadovek a vytúrujte její atributy na maximum - výsledkem bude zhruba to, co uslyšíte na "The Wrong Side of Heaven and the Righteous Side of Hell, Volume 1". Od kapely, která je v současnosti jednou z nejprodávanějších metalových komodit na severoamerickém hudebním trhu, jednoduše nemůžete čekat zásadní změny v kreativních postupech, a jelikož FFDP od začátku fungují na bázi extrémně nablblých textů, s nimiž se mohou identifikovat i puboši, líbivých melodických linek, silného vokálu Ivana Moodyho a dravých riffáží, recept je neměnný i tentokrát.

Záměrně se zde nepouštím do rozboru vybraných skladeb a přibližování jednotlivých nuancí nahrávky, jelikož to v tomto případě považuju za zcela zbytečné. Parta amerických kapitalistů se nikam neposunula a všem, kdo čekali změnu vítězné taktiky, ukázala vztyčený prostředníček (a možná i něco jiného). Upřímně si nedokážu představit situaci, kdy by někdo z jejich dosavadních fanoušků řekl, že se mu nová deska nelíbí (a vice versa). Jsou to totiž Five Finger Death Punch v jejich nejčistší podobě - ať už ve vás tato slova rezonují jakýmkoliv způsobem.

Hodnocení: 9/10